diumenge, 8 de març del 2015

MEMÒRIA DEL SALT - 5x5, Construint una base de força (part 3 - Present)


Metoditzant el registre de seguiment & Presentant els meus respectes a la 5x5


DONCS BÉ, com deia en el post anterior, sabia que degut a la meva condició de novato, si combinava l'entrenament especific de salt amb els entrenaments em suposaria un cansament al que no hi volia recòrrer, no per por a sobreentrenar o morir en l'intent, sinó perquè volia gaudir i desenvolupar els entrenaments i els partits d'equip al 100%, volia estar fresc. 

BÉ, COM A MÍNIM aquesta era la posició a mig termini que m'havia autoimposat per evitar el voler començar massa ràpid amb massa cosa que no controlava. Les dues raons d'aquesta posició conservadora eren, per una banda, aconseguir bon ritme d'entrenaments amb l'equip, i poc a poc hi anés sumant volum de treball "accessori" al qual el meu cos s'anés acostumant sense problemes, i així, al cap d'uns mesos, estiguar preparat per combinar els entrenaments; per l'altra, a 3 mesos vista tenia el "parón navideño", un bon moment de descans de lliga per, intensivament, poder-me dedicar al salt.

El que primer vaig anar incorporant va ser treball de força en el tren superior, ja que als entrenaments poc el tocàvem i per això no em suposava cap sobrecàrrega. I poc a poc, a mesura que em vaig anar trobant còmode va venir el tren inferior (don't forget leg day madafaka xD). 

SI ALGÚ ES POSES TIQUISMIQUIS podria dir que això no és cap entrenament de salt, i tindria raó. Però cauria en un gravíssim error si la reflexió seguent fos "per tant no és necessari". Que no sigui un entrenament on l'objectiu principal (millorar la força) no és l'objectiu final (millorar el salt) no el fa ni molt menys innecessari. Ben al contrari, podriem dir que és essencial. Per a qualsevol esport o fita física on estiguin involucrats conceptes com la velocitat, la potència, l'explosivitat, etc... com és el cas del salt, si no es construeix una base de força prèvia, son ganes de començar la casa per la teulada. 

PERÒ BÉ, abans d'anar d'expert i arriscar-me a ficar la pota en alguna cosa, aturo les paraules i deixo pas al calendari de seguiment que he fet al llarg d'aquest temps per psoar en imatges la xerrameca!

Et volià!   Calendari + Llegenda







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada